Praktische informatie

Identiteitskaart, badhanddoek (1 of 2) en eventueel een eigen kussentje. Een flesje water kan ook van pas komen.

Alle consultaties zijn op afspraak en worden bij voorkeur telefonisch gemaakt.  Afspraken die per email gemaakt worden zijn enkel geldig wanneer ze bevestigd worden door ons.

Een gemaakte afspraak en de bijgevolg gereserveerde tijd dienen uiteraard gerespecteerd te worden. Indien u een afspraak toch niet kan nakomen, verwittig dan aub telefonisch en zo snel mogelijk uw therapeut(e). Op die manier kan uw gereserveerde tijd misschien door iemand anders nuttig worden ingevuld.  Afspraken die niet vierentwintig uur op voorhand worden afgebeld worden toch aangerekend. Hou hier rekening mee!

Na afloop van een behandelreeks wordt een getuigschrift voor terugbetaling afgedrukt.  De betaling gebeurt bij voorkeur via bancontact.  Cash betalingen worden ook aanvaard.  Er worden GEEN getuigschriften meegegeven zonder betaling.

Alle therapeuten zijn gedeconventioneerd. Wenst u nog meer info, vraag er dan gerust na bij uw therapeut.

Als u een voorschrift van de arts hebt, krijgt u van ons een ‘getuigschrift voor verstrekte hulp’  mee.  Hiermee kan u deels terugbetaling genieten via de mutualiteit.  Hoeveel u terugkrijgt van de mutualiteit hangt af van uw sociaal statuut. Hier kan u berekenen wat u terugkrijgt van het ziekenfonds.

Indien u de behandeling wenst stop te zetten of dient te staken gelieve ons hiervan op de hoogte te brengen en ons te contacteren voor de afrekening.  Indien wij u zelf herhaaldelijk moeten contacteren voor de rekening zal daar 25 euro administratieve kost voor aangerekend worden per dossier.  Dit omwille van de tijd en energie die deze opvolging met zich meebrengt.  Deze energie steken we liever in een kwaliteitsvolle behandeling.  Dank voor uw begrip.

Op 25 mei 2018 ging de General Data Protection Regulation (GDPR) officieel in. In het Nederlands spreekt men van Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze Europese regelgeving gaat over de bescherming van verzamelde persoonsgegevens. De AVG regelt het opslaan, bewaren, verwerken en de uitwisseling van gegevens.

De praktijk BeFIT verzamelt, verwerkt en deelt alle gegevens conform de AVG. De persoonsgegevens worden door de kinesitherapeuten van BeFIT verwerkt met als doel het verzorgen van een goede gezondheidszorg. De kinesitherapeut houdt zich aan de wettelijke verplichtingen die hem als zorgverlener zijn opgelegd. 

Vanuit de FOD Economie zijn wij verplicht om een aantal zaken op onze website en in onze wachtzaal
op te nemen om reglementair in orde te zijn.  Hieronder vindt u al deze info:

BeFit Alken GEDECONVENTIONEERD

BVBA BeFit
Meerdegatstraat 65, 3570 Alken
011/31 27 49
www.befitalken.be
Info@befitalken.be
Rechtsvorm: BVBA Befit
0887.286.120

Bert Ballet
RIZIV-Nummer: 5/29462/61/522
Ondernemingsnummer: 0887.286.126
Beroepsverzekering: Baloise Asurances, Herkenrodesingel 6, 3500 Hasselt. Inc. Verzekering manipulaties

Fien Franssens
RIZIV-Nummer: 5/39075/51/527
Ondernemingsnummer: 0550.583.975
Beroepsverzekering: Kbc verzekeringen, Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven
Lid van BICAP, beroepsvereniging voor therapeuten pelvische reëducatie www.bicap.be
Lid van Axxon, beroepsvereniging voor kinesitherapeuten. www.axxon.be

In overeenstemming met art 17 van de wet van 8 december 1992, is op alle gegevens die met uw kinesitherapeut worden uitgewisseld een recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer van toepassing met betrekking tot verwerking van persoonsgegevens.

Vragen of een afspraak maken?

Dan kan je ons gemakkelijk een contactbericht sturen via het contactformulier. Een mailtje sturen of even bellen kan natuurlijk ook. 


Scroll to Top